19 Eylül 2016 Pazartesi

Diyet Günlüğüm #1

Merhaba arkadaşlar,


Umarım güzel bir gün geçiriyorsunuzdur. Ben 9 gün tatilin sonunda oldukça zor saatler geçiriyor olabilirim.


Bugün size Ağustos'un 6'sından beri gerçekleştirdiğim ve oldukça iyi bir süreçte devam eden diyet sürecimden bahsetmek istiyorum.






Normalde kendi kendime birşeyler ortaya çıkarmak istediğimde diyete başlayabiliyordum fakat bu çok uzun bir süre ne yazık ki olmuyordu. Geçen sene verdiğim kiloları geri alınca bu düzene bir dur demek için yaz tatilinden sonra  diyetisyene gitmeye karar verdim. Aslında kendim de süreci yönetebilirdim fakat bir bilenle bu işi yürütmek, kontrol altında olmak ve verdiğim kiloların yağ-kas-su oranını ögrenmenin daha sağlıklı olacağını düşündüm.


Ağustos'un bir cumartesi günü ilk randevuma gittim. Doğrusu diyetisyenimin verdiği liste oldukça iyiydi. İlk 10 günü salatalı, ızgaralı, bol sulu ve ekmek yiyerek geçirdim. Tabii ki beyaz ekmek asla tüketmiyoruz. Tam tahıllı olan ürünlerden 1 ve/veya 2 dilim yiyerek ekmek ihtiyacını karşılayabiliyoruz.






10/15 gün aralıklarında birçok kez doktor kontrolüne gidiyorum hala gitmekteyim. Şimdilik 42 günlük süreçte -7,4 kg vererek hayatımı sürdürüyorum. Daha hafiflediğimi, daha mutlu olduğumu ve başarabildiğimi görüyorum. Başarmak ise bunu uzun süreli yapıyor. Önümüzdeki Cumartesi günü tekrar bir kontrolüm var merakla bekliyorum sonucunu :)


Genel olarak sabah 1 bardak limon tarçınlı suyumu içerek güne başlıyorum. Yaklaşık 2,5-3 lt su içiyor ve verilen listeye uyuyorum. Bayram haftasına kadar haftanın 4 günü dışarıda yürüyüş yapıyordum 45 dk'lık sürelerde fakat artık erken havanın kararması ile evde spor sürecine geçtim. Leslie'yi eminim birçoğunuz duymuşsunuzdur. 1 - 2 - 3 ve 5 mile olmak üzere evde yürüyüş yapmanızı sağlıyor. Ben şimdilik 2 mile ile (33 dk) terimi atıp arkasından sorunlu bölgelerim için evde egzersiz hareketleri yapıyorum. Genellikle göbek ve bacak inceltme hareketleri ile sürecim ilerliyor. Sporumu daha detaylı 2. yazımda anlatacağım :)


Bugünlük yazımı burada bitiriyorum, bu konuyu bir yazı dizisi haline getireceğim haftada 1 yazı ile başlıyorum, eğer merak ettiğiniz yazmamı istediğiniz bir konu varsa lütfen kitapguzellik@gmail.com'a mail atın :)


Görüşmek üzere,

2 yorum:

  1. Merhaba , http://morlumutfak.blogspot.com.tr/2016/09/cekilisss-varrrrrrr.html

    YanıtlaSil
  2. Yaklaşık dokuz aydır kilo vermeye çalışırken sürekli kilo aldım diyetisyene gitmeyi düşünüyorum ben de umarım başarılı olur

    YanıtlaSil