31 Ağustos 2014 Pazar

Pastırmalı Börek

Merhabalar arkadaşlar,

Blogumda ilk defa böyle yemekli birşeyler paylaşıyorum. Şaşırmış olacağınız düşüncesindeyim. Evet bende şaşırdım.

Geçen günlerde sevgili Kızılcık Şerbetim Şeyma'nın düzenlediği etkinliğe konuk olduğumu sizlerle paylaşmıştım. Bu güzel günde bize hediye edilen Namet ürünlerini afiyetle midelerimize indirdik. Namet ürünlerini zaten kullanıyorduk fakat Pastırmasını ilk defa denediğimi altını çizerek sizlere belirtmek istiyorum.

Annemle birlikte ne yapsak Pastırmayı nasıl kullansak diye düşünürken börek fikri akıllara geldi hemen. Tabii sen diyette değilmiydin nasıl yedin diyorsanız. 2 dilim yedim fakat sonra hemen yürüyüşe gittim.

Neyse efendim uzun sözün kısası böreğimiz aşağıdaki gibi oldu :)


Böregin yapılışı;

Öncelikle pastırmayı ince dilimler halinde kesiyoruz. Aynı küçüklükte biber ve domatesleri bir tavaya alıp kavuruyoruz. Kavurma işlemi bittikten sonra yaptığımız karışımı sogumaya bırakıyoruz. Soğuduktan sonra içerisine bolca kaşar rendeleyip karıştırıyoruz. Paçanga tarzında börekler elde etmek için geniş sigara börekleri tarzında hamurlar kesip içerisine malzemelerimizi koyuyoruz. 200 derece fırına vererek böreklerimizi elde etmiş oluyoruz. Biz üzerine yumurta sürdük. Çok güzel oldu.

Pizza gibi bir tadı geldi bize biz beğendik hatta ailem fazlasıyla beğendi. :) Ellerimize sağlık, afiyetler olsun

1 yorum:

  1. vallahi şu muhteşem yemek yayınları yüzünden diyet kalmayacak yicem her şeyi tombik tombik olacağım :) :) ellerine sağlık canım benim çok çok güzel görünüyor..

    YanıtlaSil